|
بلاگنیوز (۱)
|
|
Monday, January 8, 2007
|
راستی شده از خودتان بپرسید ملتی که به شهادت تاریخ، تمدن را به بشریت عرضه کرد چرا خود سههزار سال است زیر چکمه دیکتاتورها له شده و میشود؟ بیایید یکبار هم شده بدون آن که پای همسایه را به میان بکشیم و همه چیز را به گردن دخالت خارجی بیانداریم به این پرسش بیاندیشیم که واقعا این چه رمز و رازی است که سرنوشت یک ملت متمدن چنین سیاه رقم خورده است؟
من، نه گاهی که مدتهاست درگیر این پرسش آزار دهندهام، هنوز نتواستهام پاسخی قانع کننده بیابم اما مطئنم که روشنفکران و تحصیلکردگان ما در این نابسامانی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش غالب و سنگینی داشته و دارند. علت آنهم چندان پیچیده نیست روشنفکران و تحصیلکردگان ایرانی به آنچه میگویند عمل نمیکنند و به آنچه عمل میکنند باور و اعتقاد ندارند. یعنی همواره بین گفتار و رفتار این گروه تضاد عمیقی بوده و هست و بههمین خاطر، کمتر مورد اعتماد مردم عادی بودهاند، در عینحال در بزنگاهها و دوران حساس تاریخ به خاطر وجود همان تضاد! نقشی مخرب و متحجر در حوادث مهم تاریخ ایران بازی کردهاند. به باور من بدون حل این تضاد هر حرکت و تحولی در جامعه ایران به بنبست خواهد رسید تا زمانیکه روشنفکر ایرانی بویژه آنان که ادعای اصلاح سیستم سیاسی، اجتماعی ما را دارند اگر نتوانند این تضاد درونی را به جد حل کرده و در گفتار و رفتار آنها هارمونی صادقانهای برقرار نشود تمام ادعاها و سخنانانشان پشیزی ارزش ندارد و بیاعتبار است. و تا چنین هست در آن ویرانه بر همین پاشنه میچرخد.
برای آنکه سخنی به گزاف نگفته باشم بخشی از تجربه یکسال و اندی خود را در بلاگنیوز در رابطه با رفتار بلاگرهایی که افتخار همکاری با آنها را داشتهام و بهرحال همین افراد طیفی از روشنفکران و تحصیلکردگان ما را تشکیل میدهند، اینجا به میان میکشم. از وبلاگ یا نویسندهاش نامی نخواهم برد اگر چه همه آنچه را که میگویم ثبت کردهام و هیج غرض و مرضی هم با کسی ندارم آنچه میآید بخاطر ثبت در تاریخ است. همین و بس.
گروه نخست: زرنگها
بلاگنیوز خودش را متعلق به وبلاگستان میداند و بهمینخاطر تمام همکاران را از بین بلاگرها انتخاب کرده و میکند. بلاگری که روزانه لینک میدهد وبلاگش،معرف، شناسنامه و امضای اوست. زمانیکه بلاگری فرم همکاری با بلاگنیوز را برای ما میفرستد ایمیلی دریافت میکند که در آن ضمن خوشآمد برخی از مقررات لینکدادن به او یادآوری میشود از جمله در همان ایمیل که در مطلع آن نوشته شده: «لطفا این ایمیل را با دقت بخوانید» هشدار دادهایم که «اگر اولین لینک به وبلاگ خودتان باشد کاربری شما بدون اخطار حذف خواهد شد». و بعد با شگفتی میبینم بلاگری که ساعتی قبل کاربریاش فعال شده، درست اولین لینکش به وبلاگ خودش بوده است که تاکنون ۷۰ مورد را ثبت کردهام.اگر فرض را حتا براین بگذاریم که طرف ایمیل را نخوانده است کارش غیراخلاقی، خودخواهانه و زیر پا گذاشتن اساسنامه بلاگنیوز است. نمیدانم این عزیزان چه درک و تصوری از کار داوطلبانه دارند! کار داوطلبانه یعنی کار بدون اجبار یا تهدید و تمهید. فرد به موضوعی علاقه دارد، انتخاب میکند و بر اساس توانایی و وقتی که دارد بخشی از انرژی و نیروی خود را صرف آن موضوع مورد علاقهاش میکند، حالا هرچه میخواهد باشد. در کار دستهجمعی داوطلبانه باید نظمی باشد که همه روی آن توافق کرده باشند. در بلاگنیوز این توافقنامه همان اساسنامه ماست و فردی که عضو میشود معنیاش آن است که « من این اساسنامه را قبول دارم و اخلاقا پایبند رعایت بند بند آن هستم» بلاگری که چنین میکند دلم میخواهد بدانم در آنلحظه در ذهنش چه میگذشته است که دست به چنین کار غیردموکراتیکی میزند من ناماش را «زرنگبازی ایرانی نهادهام» شما چه فکر میکنید؟ جالب آنکه من وبلاگهایشان را خواندهام کاش شما هم میدیدید! پر است از نوشتههای اخلاقی و انسانی.
گروه دوم: دوآتشهها
بخش دیگری از بلاگرهایی که به کیفیت بلاگنیوز بیعلاقه بودهاند و بارها اساسنامه ما را زیر پا گذاشتهاند مذهبیها و چپهای دوآتشهاند. این دو گروه که جهان را در همان جعبه کوچک اعتقادات و ایدئولوژیشان میببیند از فضای دموکراتیک بلاگنیوز که در اختیار آنها گذاشته شده است برای تبلیغ اندیشههای کساد و فسیل شدهای که به شهادت تاریخ امتحان خود را پسدادهاند استفاده میکنند. من خیلی از لینکهای این دو گروه را بخاطر احترام به خوانندگان بلاگنیوز حذف میکردم. بیشترین تهمتها و بیاحترامیها را هم از آنها دیدهام مثلا اگر لینک مذهبیون حذف میشد ما را نوکر آمریکا و جیرهخوار و جاسوس غرب میخواندند و در اعتراض چپها نوکر جمهوری اسلامی و آخوندها میشدیم. وبلاگ همه آنها را هم دیدهام در وبلاگ مذهبیون دو آتشه یا صدای اذان میآید یا قرآن پخش میشود و یا رهبر در حال موعظههای اخلاقی است. یادداشتها هم بیشتر حول و حوش نصایح اخلاقی و پند و اندرز پیامبران و امامان است.
وبلاگ چپها هم که پر از شعارهای انقلابی دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، افشاگیرها در مورد نقض حقوق بشر، زنان، کودکان و کارگران توسط جمهوری اسلامی و البته افشای امپریالیسم آمریکا و...
یک وجه مشترک هم که این دوگروه دارند این است که تنها به وبلاگ گروههای خودشان یعنی به برادران و رفقا در بلاگنیوز لینک میدهند.
گروه سوم: خبرنگاران
باور کنیداوایلش برایم خیلی سخت و غیرقابل درک بود که بلاگری در معرفی خودش مینویسد: «خبرنگار» و کلی به خودش مدال میدهد اما در یک کار داوطلبانه و دموکراتیک قانون شکنی میکند و مرتب هم در وبلاگشان جمهوری اسلامی را متهم به نقض قوانین مطبوعات و عدم رعایت حقوق خبرنگاران و فلان و بهمان میکنند. این تناقض را هرگز نفهمیدم.
گروه چهارم: نمیدانم نامشان را چه بگذارم!
این گروه غیر از وبلاگ خودشان وبلاگ دومی هم درست میکنند و آدرسش را به ما میدهند (در بلاگ نیوز اگر کسی وبلاگ نداشته باشد کاربریاش فعال نمیشود) و بعد مرتب به وبلاگ اصلی خودشان لینک میدهند این دوستان توجه نمیکنند که وبلاگنویسی هم مثل هرکار فرهنگی احتیاج به جوهری دارد. اگر میخواهید خوانندگان بیشتری داشته باشید، اگر میخواهید در وبلاگستان مطرح شوید باید زحمت بکشید، منظم باشید، حرفی برای گفتن داشته باشید. باورکنید اگر از این طریق هم معروف شوید از شانههای دیگران بالا رفتهاید و حق خیلیها را زیر پا گذاشتهاید. باید بگویم وبلاگ این دوستان را هم خواندهام پر از حرفهای قشنگ و انسانی است و شگفتا که چنان از دموکراسی و حقوق بشر مینویسند که اشک آدم را درمیآورند.
حرف آخر
اما حال که عیبش را گفتم بگذارید حسنش را هم بگویم. بلاگنیوز تاکنون از هیچ دولت خارجی، جمهوری اسلامی و افراد یکریال هم کمک مالی دریافت نکرده است و کاملا مستقل است و اگر تا امروز دوام آورده مرهون تلاش تعدادی از بلاگرهای ایرانی است که در هیچکدام از گروهای نامبرده گنجانده نمیشوند. این عزیزان در این مدت ثابت کردهاند که به سرنوشت بلاگنیوز علاقهمندند و دغدغه اصلیشان بقا و دوام بلاگنیوز است با کیفیتی قابل قبول، این دوستان موتور اصلی بلاگنیوز تا به امروز بودهاند، بدون هیچ چشمداشت و توقعی و این راز ماندن ماست. صورت ماه این دوستان را از دور میبوسم.
::: ایمیل ::
اسدالله علیمحمدی :: 03:09 :::
مطلب را به بالاترین بفرستید:
|
|
|
LINK
| TrackBack 0 | Comment 35
|
|
وبلاگ و سايتهایی که به اين نوشته لينک دادهاند يا در مورد آن نوشتهاند:
|
|
|
|
|
پيامهاى زير براى اين يادداشت نوشته شده:
|
نويسنده: میدی |
Saturday, January 13, 2007 ساعت 10:02 |
اقای علی محمدی با شما کاملا موافقم مدتها است به این موضوع فکر می کنم که ما چرا اینگونه ایم حرف زیاد میزنیم و ادعای عدالت خواهی و برابری و برادری و انسانیت داریم ولی هر جایی که کمترین منافعمان از دست می رود از حق دیگران چشمپوشی می کنیم
استثنا هم نداریم همیشه هم توجیهی برای خودمان و اطرافیانمان می یابیم.
بعنوان نمونه در جایی که حداکثر سرعات هفتاد کیلومتر است با سرعت صدو چهل می رانیم و توجیهمان اینست که قوانین ایران غیر کارشناسی و الکی است و الان جاده خلوت است.از این ساده ترین بگیرید تا اخرش |
URL:
http://mmshaffii.blogfa.com
|
نويسنده: ابوالفتحی |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 11:20 |
باید فکری کنی...فیلترینگ چیزی شبیه به تبعید است... سعی کن تبعید را دور بزنی، ما هم قول میدهیم که کمکت کنیم
مخلص |
URL:
http://shirva.blogspot.com
|
نويسنده: رضا خرم آبادی |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 11:11 |
سلام .
شنیدم فیلتر شده اینجا سری دویدم اومدم .
ولی خوشبختانه خرم آباد که هنوز فیلتر نشده .
حالا برم مطالبی که نخوندم رو بخونم . |
URL:
http://younglogph.persianblog.com
|
نويسنده: زارعی |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 08:21 |
باهات موافقم .
راستی در کرمانشاه فیلتر نیستی.بدرود |
URL:
http://www.a-mirza.blogfa.com
|
نويسنده: نيما مينوي |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 06:24 |
اسد عزيز!
بهنظر من تمام حرفهاي شما در بست درست است منتهي در يك سيستم و ساختار دموكراتيك.
وقتي طرح يك ايده و فكر از روزنههاي اين شب ديجور رخنه ميكند به جماعت حساسيت نشان دادن به پلشتي و پليدي نفس انساني بشري كه فيذاته محدود و خطاپذير است به نوعي مخدوش كردن ايده و تفكري است كه در اين وانفساي كاسبكارانهي قدرت جفاست كه تضعيف شود.
قواعد يك بازي دموكراتيك تحت مكانيسم دموكراتيك بر اجزاء آن حاكم است.
مثال ميزنم: شما نام حقيقي داريد و مايليد تحت شرايط حقيقي ارزشها در جاي خودش بنشيند. اي يك توقع بهجا و انساني است. اما از سويي نبايد ناديده گرفت كه شرايط پيچيده و مافيايي قدرت حاكم بر طبيعت اين مرزوبوم و بر دنيا هميشه مانع محكمي بر سر راه جرقههاي آگاهبخش بوده است در ميان تودهها.
شرايط موجود اقتضا ميكند كه سادهدلانه با اين جهان برخورد نشود. كسي كه با نام مستعار مينويسد يعني حتي اگر داراي حس جاهطلبي و كيش شخصيت باشد اما از آن سودي عايدش نخواهد شد. پس چه انگيزهاي باعث صرف وقت و عمر او ميشود؟
آيا احمق است؟ و دارد براي ارضاي حس مازوخيسمش خود را ميليسد؟ من چنين گمان نميكنم.
گيريم كه يكي با دو اسم نوشت. براي طرخ دو نوع موضوع كه در جامعهي ناسالم تحت شعاع قرار نگيرد. ما طبق همان عادات سنتي بيشتر با پيشفرضها قضاوت ميكنيم تا نگاه بيواسطه.
من ميتوانم بسياري از بزرگان ادب و فرهنگ را مثال بزنم كه با نام مستعار مينوشتند.
حتي در يك زمان با چند اسم. چرا؟ فكر ميكنيد آنها دچار ساديسم يا مازوخيسم بودند؟ شايد آنها دلشان ميتپيد براي حقيقت و در اين دنياي حذف و ترور از هر راهي كه ورود آسيبهاي شخصي در آن دخيل نبود بهره ميجستند براي نشان دادن سياهيها.
منهم آدرسهاي بيشماري دارم از اين بزرگان كه اگر بخواهي بموقع نامشان را ليست خواهم كرد.
عزيز من!
كمي شرايط فشار و سياه را در نظر بگيريد و آنگاه به كساني كه از عمرشان مايه ميگذارند كمي حق بدهيد.
وبلاگستان يك شركت سهامي نيست.
يك ميدان مبارزه است براي پيروزي نور بر تاريكي.
در جنگل تاريكي كه بايد روشن شود تا همه روزي ببينند.
آن روز هنوز نيامده. اگر آمد من دربست خاك پاي شما را ميبوسم.
چون من هم براي چنين روزي تلاش ميكنم.
مسلما در اين ميان تلاش خيليها لوث خواهد شد. اما اين بهايي است كه بايد براي آزادي داد.
راجع به علل ديكتاتوري سه هزار ساله من حرفهاي جدي دارم.
جغرافياي پراكنده و متنوع و متضاد يكي از دلايل عمده است در پراكندگي و توزيع ناعادلانهي قدرت. در چنين شرايطي تنها آغامحمدخانها توانستهاند در دنياي وحشي وحشي تماميت عرضي اين بوم و بر را حفظ كنند. من گچ آجين كردن سربازان و ياغيان را در دشت تركمن صحرا توسط او تاييد نميكنم. اما اگر او در آن شرايط جز اين ميكرد اكنون نه ايراني بود و نه ايرانستاني اينچنين. آن شرايط آن بود آن اقدامات همان كه در تاريخ ثبت است و اقتضاي زمان و مكان بود.
امروز اما قالب تغيير كردهاست اما تقريبا شرايط همان است. حال در چنين شرايطي اگر يك نفر با دو نام نوشت، اگر يك نفر از دو زاويه نور پراكند اين را نميتوان با جنايات تاريخي هم سنگ دانست.
فكر كنم كمي لازم است در تيغ تيزي كه تفكر را نشانهگرفته است تجديد نظر كني دوست من.
من انديشه و مرام شما را مي ستايم و براي احقاق چنين روزي عمر خود را براي هيچ اما همه چيز خرج ميكنم.
هيچش مال مني است كه با نام مستعار مينيسم و نظر به نور دارم.
همه چيزش براي نوع انسان بويژه ايراني است.
نيتها را نبايد ناديده گرفتو
همچنان با صدق و پويا باقي بماني عزيز ما.
دلگير نباش از جماعتي كه جز تعالي چيزي در سر نميپرورانند و براي بازيو هوسهاي دو روزه نيامدهاند در اين فضاي مجازي.
قربان صدقت: نيما مينوي. |
URL:
http://anima1animus.blogspot.com
|
نويسنده: آرمین گیله مرد |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 05:44 |
سلام .... ما خیال میکنیم وقتی بگوییم که ما بهترین و والاترین هستیم ، کافیست و دیگر به عملهایمان ربط ندارد. بخاطر همین اعتقاد به بهترین بودن دیکتاتورها در سرزمین مان توانستند بخورند و بزنند. اما در مورد بلاگ نیوز: خیال نمیکنی ما خودمان قادر به تشخیص هستیم کدام لینک بخوانیم یا نخوانیم. منکه هرگز در بلاگنیوز یا صفحات مشابه روی همه لینکها کلیک نمیکنم، بلکه انتخاب میکنم. خیلی بهتر هست که انتخاب کنیم! و چندیست میخواستم با تو و میداف سر بخش آلمانی حرف بزنم، چونکه با این طرز جدید مخالفم (جدید چه عرض کنم چندین ماه هست که بجای لینک دادن به مقالات ، مقلات کپی و پاست میشوند) ..ام خب هنوز وقت نشد
آرمین گیله مرد از گروه ششم: الکی اسم نویسی کردند |
URL:
http://gilehmard.blogspot.com
|
نويسنده: سپهر |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 05:43 |
درود بر شما من جز هیچ کدوم از این افراد که نام بردید نیستم ولی ... بی خیال عمو اروند ما چطوره؟ |
URL:
http://shoreshi.blogspot.com
|
نويسنده: بهروز۷۹ |
Thursday, January 11, 2007 ساعت 03:31 |
آفای علیمحمدی عزیز:
دسترسی به منابع خبری با این سرعت کم و حضور پالایش گران نا محترم / جز با تلاش شما و عزیزان دیگر مقدور نمیگردد.
سرافراز و پاینده بمانید.
بیلی و من: سپاسگزارم
|
نويسنده: offside |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 10:00 |
ba salam! be nazare man dashtane visitore movaghat komake ziadi be mashhor shodane ye weblog nemikone. in khode webloge ke asle |
URL:
http://www.lo7e.persianblog.com/
|
نويسنده: روزبه |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 08:29 |
اینکه ما ها عمرا نتوینم کار گروهی درست حسابی بکنیم و ادامه بدیم که هزاران بار تا حالا ثابت شده و این دوستان هم که میگی همه جا پر هستن و اگر تو بلاگ نیوز موفقی و دوستان خوبی دورت هستن با دل و جون نگرشون دار ..در ضمن کارت هم کماکان درسته به بیلی هم سلام برسون
بیلی و من: بیلی هم سلام دارد
|
URL:
http://goftar.roozbeh.net
|
نويسنده: بنفشه |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 08:08 |
اقا دو روزه فیلتر شدین.موضوع چیه؟به بیلی بگین پادرمیونی کنه...........
بیلی و من: بیلی خیلی عصبانیه! می گه می خوام برم رو دیوارشون یه پامو بالا کنم و ... |
نويسنده: شهــــلا |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 07:19 |
اسد خان جان همین از هم گسیختگیست که پدر ملت ایران را در آورده.
حالا شما از یک کار گروهی در بلاگ نیوز چه توقعی داری نازنینم!!!
از ماست که بر ماست... |
URL:
http://21mehr.com
|
نويسنده: نق نقو |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 06:37 |
اسد عزیز
با حرف شما درمورد احترام به امضا وپایبند بودن به آنچه که به عنوان قرارداد یا هرعهد دیگری می پذیریم کاملا موافقم. ولی با محدود کردن موافق نیستم. اگردرچارچوب همان قرارداد کارمی کنیم که محدود کردن فراتر ازآن معنایی جزاستبداد نخواهدداشت؟
راستی چرانمی شود اروپایی فکرکرد برادر؟ ؛دورترازچشمه خورشیدها/برترازاین عالم بی انتها/بازهم بالاترازعرش خدا/عرصه پروازمرغ فکرماست؛ |
URL:
http://www.NeghNeghoo.com
|
نويسنده: گوشزد |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 06:08 |
اسد جان
خسته نباشی.
کار طاقت فرسایی است. |
نويسنده: غریبه |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 05:13 |
سلام.
ممنون از راهنمایی. به خدا یه نفر میگه سفید بنویس یه نفر میگه سیاه. یکی میگه زرد باشه زمینه یکی میگخ آبی!
با کدام ساز برقصم که کلا رقص بلد نیستم D:
فکر نکنید فیلتر شدید بهتون سر نمیزنیم هااااا
سلام بیلی را هم گرم برسانید...
بیلی و من: بهر حال من نظرم را گفتم. نگاهی به سایت خبرگزاریهای معروف جهان مثل بی بی سی بیانداز
|
URL:
http://www.matroud.com
|
نويسنده: پولاد همایونی |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 04:31 |
اسد جان انگار داری با ساکنان کره ماه ارتباط برقرار می کنی. پسر خوب چه چیز ما ایرانی ها بر راست کرداری و راست گفتاری بنا شده که این یکی باشد. ملتی که تا بیاد دارد گرز بر سرش کوبیده شده ، جز برای ادامه زیست خود اگر به دو رویی و دو زبانی و دو شخصیتی چنگ نیاندازد چه کند؟ اگر می خواهی برای این جامعه و ساکنان دیکتاتور زده اش کاری بکنی باید پای لرزه هایش هم بنشینی. زمان لازم است تا ما از زیر این آوار بیرون بیاییم. تازه نود در صد هم که هنوز ویرانی را نمی بینند و در خواب خوش غوطه می خورند. از این ها گذشته کمی به فکر سلامت خودت و بیلی باش ، جهان هنوز باقیست. خیام را فراموش نکن که امام خمینی مردنیست.
روی ماهت را می بوسم.
بیلی و من: سلام و متقابلا بیلی هم از دور لیس ات می زند |
URL:
http://siprisk.blogspot.com
|
نويسنده: آانس خبرري وبلاگ نويسان |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 04:14 |
با سلام خبر شما در سايت خبري وبلاگ نويسان منتشر شد
جناب همكار عزيز ديگاه شما كاملا توهين آميز نسبت به وبلاگ نويسان عزيز واستثمارگرانه است وبلاگ نويس عضو سايت شما مي شود تا خبرهاي سايت خودرا ارائه دهد وآمار خودرا نيز بالا ببرد اين چه ربطي به ژست روشنفكرمابانه جنابعلي وساير دست اندركاران بلاگ نيوز دارد اين ژست روشنفكر مابنه با لينك هاي بلاگ نيوز در تضاد كامل است لطفا اين ژشت روشنفك مابنه را توضيح دهيد وبلاگستان ايران واقعا غريب است وهركسي آنر ا مالك خود مي داند
بیلی و من: آقا اینجا کسی ژست روشنفکرانه نمی گیرد. من به واقعیت تلخی اشاره کرده ام همین و بس |
URL:
http://irnablog.coom
|
نويسنده: طاهره |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 02:56 |
كلي از فيلتر رد شدم تا بيام اين كامنت رو بذارم |
URL:
http://delamchoondaryast.persianblog.com
|
نويسنده: طاهره |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 02:55 |
سلام. فيلتر شديد. در وبلاگم هم ذكر كرده ام
بیلی و من: ممنونم تنی از دوستان هم خبر را دادند. فعلا چند روزی صبر می کنم و بعد چیزی می نویسم
|
URL:
http://delamchoondaryast.persianblog.com
|
نويسنده: لاله |
Wednesday, January 10, 2007 ساعت 01:53 |
1.حرف شما قابل تحسين بود. ولي مي دانيد فيلتر کردن بلاگ نيوز باعث شده خيلي از ما با فيلتر شکن به آن دسترسي پيدا کنيم و در اين نوع فيلتر شکنها صفحه هايي که مربوط به ورود به بخش ويرايش و ارسال مطلب است رمزگرداني نمي شود؟ در نتيجه خيلي از ماها به اين دليل از همکاري جا مانده ايم.مي توانيد امتحان کنيد و بعد اگر شد راه چاره اي بينديشيد.
2. ظاهرن سايت شما هم فيلتر شده است آقاي من!!! خواهشن يک فکري هم به حال وبلاگ خودتان بفرماييد. بعد از وبلاگ ملا حسني و فيلتر جنابعالي ما باز هم غصه دار شديم.
بیلی و من: در مورد بلاگ نیوز باید سعیدجان کاری بکند که همه کارهای فنی به گردن اوست. در مورد فیلتر شدن وبلاگم هم خبرهای ضد نقیض گرفته ام حتا دیشب هم متن کوتاهی نوشتم ولی فعلا آن را برداشته ام تا کاملا مطمئن شوم
|
URL:
http://www.roselaleh.com
|
نويسنده: داریوش سعدین |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 12:41 |
درود
یادآوری هر از چند مشی برگزیده لازمه سلامت حرکت است.
سپاس از همت بلندتان.
به عنوان پیشنهاد به نظر بنده باید همکاران در ویرایش اخبار ارسالی چه از سوی خود و چه دیگر کاربران جدی باشند .
به عنوان مثال در قسمت نظرات خبرها در صورت تشخیص بی ارزشی خبر و یا تاریخ گذشته بودن مطلب ٬ همکاران باید لزوم حذف خبر را به مدیر تذکر دهند.
هر چند بنده چند بار چنین کردم و مورد اقبال مدیر قرار گرفت اما برای داشتن محیط مناسب و واجد اعتبار حتما تلاش همه علاقه مندان ضروری است.
تا نظر شما چه باشد؟!
بیلی و من: داریوش جان با پشنهاد و حرف و نظرت صد در صد موافقم، سعید هم خیلی وقت است که درگیر همین کار است، یعنی به لحاظ فنی باید امکانش اول فراهم شود. |
URL:
http://http:/./www.saadin.com
|
نويسنده: خدری |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 07:56 |
با سلام. جالب بود و البته واقعی و اما تلخ. اما من فکر می کنم در پدید امدن یک مجموعه غیر دموکراتیک همه مقصر باشند چه ان کسی که مدیر است و ساماندهی می کند و چه ان کسی که به اصطلاح سامان داده شده است. اما یک نکته را گفته باشم کار جمعی بسیار خوب است اما در کنار ان باید نظم و مقید شدن به قانونی که همه بدان معتقد باشند و اجباری نبوده باشد مدنظر باشد و متاسفانه باید افرادی که دارای چنین شرایط جمعی نباشند وارد جمع نشوند و از ان مهمتر باید یا فرد بر جمع اثر بگذارد یا اینکه جمع بتواند فرد را اصلاح کند تا بتواند با جمع کنار بیاید و ممتاسفانه باید بگویم تمام ایرانیانی که من شناختم البته در دایره ای محدود و همچنین خود من حتی اگر در تئوری دموکرات باشیم در عمل مستبد و البته خود شیفته هستیم و با تاسف باید گفت شخصیت خیلی از ماها با استبداد عجین شده است از طرف بالا زور می شنویم و خود هم زورگویی بیش نیستیم و ختم کلام اینکه در جمع های اینچنینی که هر کسی شیفته افکار خود و یا حداقل شبیه خود است از دموکران منشی خبری نخواهد بود . البته امیدوارم با مدیریت صحیح و البته کار اموزده شما ها بتوانید در به ثمر رسیدن تلاش هایتان در این کار جمعی موفق شوید هر چند خیلی ها بدلایل مختلف نتوانند و یا نخواهند در کنار شما باشند اما بدو ن شک موفقیت شما خوشحال کننده خواهد بود
بیلی و من: ممنونم |
URL:
http://mardomiranma.blogfa.com
|
نويسنده: نیما نیلیان بوشهری |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 07:13 |
سلام آقای علیمحمدی عزیز
بخدا من جزو هیچ دار و دسته ای نیستم :)
راستی حال بیلی چطور است؟
موفق باشید
نیما
بیلی و من: حال بیلی خوب است و سلام دارد |
URL:
http://nilian1807.blogspot.com/
|
نويسنده: سام الدين ضيائي |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 06:50 |
جناب اسد عزیز، یک گروه دیگری هم باید در این میان باشد که از قلم مبارک افتاده،خواستید بدانید،یک ای میل بزنید،عرض می کنم.با احترام
بیلی و من: سام می شد همینجا هم نوشت |
URL:
http://sameddinziaee.persianblog.com
|
نويسنده: محسن |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 06:27 |
سلام. من با تمام وجود بلاگ نیوز را دوست دارم و هر روز حداقل چندبار در ساعات مختلف به آن سر میزنم. دوستش دارم. تا این لحظه هم نمیدانستم که این عمده زحمات بر دوش وبلاگ «بیلی و من» است. در هر صورت خسته نباشید و دستتان درد نکند.
بیلی و من: سپاس از شما |
URL:
http://www.baghcheh.persianblog.com
|
نويسنده: آشیل |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 04:31 |
با ملاحسنی گرامی هم عقیده نیستم . بلاگ نیوز به عنوان یک «رسانه »انعکاس دهنده ی بخشی از رویدادها و نوشتارهای وبلاگ شهر است و رنگین کمانی ست از افکار و عقاید و گرایشهای گوناگون فکری و جناحی و بنا بر این تعریف نمیتواند خط سیاسی مشخصی را دنبال کند . حال چگونه این رسانه به انسانهای هم فکر و همعقیده محدود گردد !؟ ملا حسنی گرامی من بر این باورم که با محدود کردن کاربرانی که از آنها تحت عنوان : «حزب اللهی» و «چپ دو آتشه » و ... نام برده میشود، از ظرفیت انبساط بلاگ نیوز کاسته خواهد شد . مگر اینکه وبلاگشهر خود را آنچنان تهی از قوه «نقد و برهان » ببیند که چاره را جز در« آب» بستن به رویشان جستجو نکند . آیا این همه بضاعت قلم به دستان وبلاگشهر است ؟!؟ آیا این حکایت بخشی از مخالفین امروز «احمدی نژاد» نیست که گاهی آنچنان خود را ز منزلت انسانی فرو میکاهند و عاجز مینمایانند که به جایگاه نقد وی و دولتش ،مینشانند تمسخر صورت و قد و قامتش را ، به عنوان انسانی که هیچ نقشی در زایش خود نداشته است . این وا ماندگی نیست !
اسد عزیز وبلاگ « بیلی و من » از جانب سرویس دهنده اینترنت من فیلتر شده و امروز با استفاده از سد شکن وارد شدم . گفتم خبر داده باشم . گرچه مشکلی نیست و خوانندگان درون مرز هم این برنامه فیلتر شکن بسیار سبک و کارا را دانلود کنند . در کمتر از ۳۰ ثانیه دانلود میشود .
http://www.4shared.com/file/7361410/4135785f/wwwkarajproxxyblogfacom___UltraSurf_80.html
بیلی و من: آشیل عزیز این خبر را هم یکی از بچه ها داد توی کامنت همینجا . |
URL:
http://achilles.blogfa.com
|
نويسنده: حمید هاتف |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 03:39 |
موافقم با همه مطالبت |
URL:
http://hatef1.blogfa.com
|
نويسنده: ريتا |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 01:43 |
واي نه شما هم فيلتر شديد ....
بیلی و من: نمی دانم |
URL:
http://blogs.golagha.ir/asgharpour/
|
نويسنده: مانی |
Tuesday, January 9, 2007 ساعت 01:21 |
این جمله که «نمی شود اروپایی فکر کرد» از شماست یا از بیلی؟
بیشتر می خورد که حرف بیلی باشد.
بیلی و من: چه فرقی می کند! |
URL:
http://manib.blogfa.com/
|
نويسنده: شبنم |
Monday, January 8, 2007 ساعت 11:40 |
اسد عزیز، فکر می کنم ما هم یک تشکر به شما بدهکار باشیم به خاطر این بار بزرگ مدیریت بلاگ نیوز که به دوشتون هست. واقعا می شه تصور کرد که چه کار مشکل و وقت گیری هست و در محیط ایرانی به همین دلیلها مشکلتر هم هست. دستتون درد نکنه...البته یک نکته رو هم بگم که به نظر من قانون شکن همیشه و همه جا هست، حتما خصوصیت مخصوص ما ایرانیها که نیست. مهم اینه که اکثریت پایبند هستن یا نه؟و من فکر می کنم هستن، چون در غیر اینصورت بلاگ نیوز ادامه پیدا نمی کرد. باز هم خسته نباشید.
بیلی و من: شبنم خانم با تشکر از لطفی که به بنده دارید و خب حتما همینطور
است که می گویید وگرنه دوام نمی آوردیم درد من از جای دیگری است
|
URL:
http://www.shabnamefekr.blogspot.com/
|
نويسنده: عمو اروند |
Monday, January 8, 2007 ساعت 10:24 |
اگرما به دموکراسی معتقدیم باید این را هم قبول داشته باشیم که دموکرات شدن پروسهئی است طولانی و دراز مدت و غیر قابل تحدید. ملاک ما برای وصول به دموکراسی رعایت کامل مفاد مندرج در اصول کنوانسیون حقوق بشر است، بدون هیچگونه تفسیر موسع یا مقیدی. هرکسی باید حرفش بزند.
منتهای مراتب بلاگ نیوز با کاربرانش پیش از آغاز همکاری، قراردادی امضاء میکند. این قرار داد پایه و اساس همکاری من کاربر با مدیریت بلاگ نیوز است. عدول هریک از طرفین امضاء کنندهی قرارداد، تخلف محسوب میشود. یعنی اگر من کاربر احترامی برای تعهداتی که امضایم را زیر آن گذاشتهام، احترامی قائل نشوم و از محدودهی قرارداد پا بیرون نهم، بلاگ نیوز محق به کار من خرده بگیرد و احتمالن ( با توجه به شدت و حدت نقض قرارداد) کاربری مرا مسدود یا حذف کند. و اگر بلاگ نیوز از محدودهی قرار داد، عدول کند، من کاربر حق دارم از مدیریت بلاگ نیوز در مورد انجام عملاش توضیح بخواهم.
اگر ادعای دموکرات بودن داریم باید قانونسالار نیز باشیم.
بیلی و من: جناب افراسیابی کاملا حق با شماست و موافقم که چنین باشد
|
URL:
http://amooarvand.blogspot.com/
|
نويسنده: مهدی رحیمی |
Monday, January 8, 2007 ساعت 10:03 |
اسد جان به نظر من مو رو از ماست کشیدی و دقیقا تمام تحلیلت از ماجرا درسته و این نکته می تونه یکی از دلایل عمده عقب افتادگی ایران ما باشه! اما اگر اجازه بدی یک گروه دیگر رو هم من اضافه کنم و آن افرادی که ثبت نام میکنند و بیشتر استفاده می کنند تا اینکه لینک بگذارند و فراموش می کنند که باید جزیی از بار تولید خبر روهم به دوش بکشند به نظرم من اگر امیدوار باشم که یکی از اعضای گروههای بالا نباشم قطعا جزو این گروه که الان اشاره کردم ، هستم .
این کم کاری و مصرف کننده بودن ولی تولید کننده نبودن هم می تواند یکی از دلایل عقب ماندگی ما باشد
بیلی و من: مهدی جان درد یکی دو تا نیست شاید بیش از 50 نفر یکسال است
ثبت نام کرده اند و هنوز برای دل درمان هم که شده باشد یکعدد لینک ناقابل نداده اند. نمی دانم بیکار بودند.
|
URL:
http://www.nahibesokot.blogspot.com
|
نويسنده: احسان |
Monday, January 8, 2007 ساعت 09:26 |
بالاخره ما یه مطلب از جنابعالی خوندیم که به دلمان بنشیند.موفق باشی برادر. |
URL:
http://blog.sedighi.ir
|
نويسنده: آونگ خاطره های ما |
Monday, January 8, 2007 ساعت 08:46 |
من کامنت نوشته بودم!
دوباره می نویسمش
با سلام
حالا من جزو کدوم گروه هستم:))
نیاز نیست که بگم؟ در بلاگ نیوز لینک داده شد:))
با احترام
مینو
بیلی و من: جزو آن گروهی که از دور ماچ کردم |
نويسنده: ملا حسنی |
Monday, January 8, 2007 ساعت 08:08 |
اسد جان خسته نباشيد
اينجور که پر احساس شروع کردی و رمز و راز تسلط ديکتاتورها را در طول تاريخ را مورد پرسش قرار دادی انتظار داشتم ارتباطش را با بلاگ نيوز بفهمم که الحمدلله مشخص شد.
اين از قسمت شوخی.
واما قسمت جدی : به اعتقادمن بلاگ نيوز و اصولا هر رسانهاس بايد يک خط سياسی مشخصی را دنيال کند. اين شعارهای ظاهرفريب که ما حزب نيستيم بلکه رسانهايم برای گول زدن من و شماست که نبايد آنها را باور کنيم. يک رسانه٬ يک سايت اينترنتی٬ يک وبلاگ و حتی يک تريبون آزاد بايد يک خط مش روشن و هدف معینی را تعقيب کند. اينکه شما بلاگ نيوز را درست کنی و تريبونش را بدهی دست چند تا مذهبی افراطی يا حتی چند تا چپی افراطی که از آن استفاده کنند ٬ کاری است بی نتيجه. شما به يک بلاگرحزباللهی که هزاران تريبون در اختيار دارند اين امکان را ميدهيد تا همان حرفهای تکراری پوسيده شان را در بلاگ نيوز هم منعکس کنند. که آخرش چی؟ آيا اسم اينکار آزادانديشی است يا سادهانگاری؟ آيا اين روش صحيح کار فرهنگی است؟
من کار باارزش شما و دیگر دوستان را قدر میدانم و مشکلات و دردسرهای کار جمعی را بارها تجربه کردهام لذا فکر میکنم بهتر است دايره کاربرانی که ميتوانند به بلاگ نيوز لينک بدهند را محدود کنيد به آدمهای هم فکر و هم عقیده. آش شله قلمکار که نيست.
بیلی و من: آن مقدمه را نوشتم که بگویم چگونه همین اهل فرهنگ که در وبلاگستان پراکنده اند به دموکراسی اعتقاد دارند و برای آنکه آن مقدمه را مستدل کنم از محیطی مثل زدم که برای خوانندگان آشناست در مورد محدود کردن کاربران اوایل اعتقادی به این کار نداشتم ولی حالا با تو موافقم. نمی شود اروپایی فکر کرد نه برادر نمی شود |
URL:
http://mollah.blogspot.com
|
|
شما میتوانيد پيام خود را در قسمت زير وارد نماييد:
|
|
|
|
Copyright © 2005-06, Asdollah Alimohammadi. All rights reserved.
Designed by
1saeed.com.
|
|

آگهی
|